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Hello!

Today’s topic is “home office”, an English expression, that means work at home! This work style has a few advantages like comfort, flexibility, quality of life, budget, sustainability, where, normally, the main thought is organization and practicality.

Thus, as we talk a lot about it, turning your home into your work environment has been and remains a reality in pandemic times.

The first tip, I advise is, to choose the location and define the space to be used, see how to adapt it or assemble all new. The ideal is to be comfortable, preferably in a naturally-bright place and structure that meets the need of those who will use! Therefore, your well-being is essential in the workplace!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The arrangement and comfort of the furniture will influence the most profitable and productive working hours and will result in more concentration and encouragement for better efficiency in completing the work to be carried out.

Now, let’s get into a few tips for a perfect “home office”:

• An ergonomic chair whose backrest has a shape and curvature that fit your body, avoiding physical pain, like the common back pain, since it is where you will be for long hours;
• The desk can be between 54 cm to 74 cm, depending on your height;
• Adequate lighting more directed at the desk and also in the room. To avoid the reflex on your computer screen, the ideal is to the light locks are peripheral and not the front of the screen. A few inches of distance will already make a difference;
• Organize the material on the desk, for better visualization, using the space will also help in the optimization. There are kits in stationery stores with pencil holders, paper clips, cards, documents, waste bins, all in different materials.
• For larger materials, place organizing boxes above the counter on shelves for easy access;
• Wallboard for quick reminders is very common both as a decorative item and to assist you in an organization. In stationery stores, you can find several models, materials and different sizes that suit your taste;
• And, if there is space, a drawer to store folders and other usual items, will complete this important space for every professional!
• Working from home suggests getting more comfortable. So, as a tip, it’s nice to have a rug under the chair, to be barefoot, a back cushion and even a knit blanket or with comfortable fabric;
• Extra charm is small vases with natural flowers arranged on the countertop, niche or shelf that you choose, to humanize the space.

I wish you all a good job, and stay safe at home!

See you later!

Ana Beatriz

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Home Office

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Olá!

O assunto de hoje é “home office”, uma expressão inglesa que significa “escritório em casa”. Essa forma de trabalho, possui algumas vantagens como a comodidade, flexibilidade, qualidade de vida, economia, sustentabilidade. Onde normalmente, o pensamento é ter organização e praticidade.

Sendo assim, tão falado atualmente, transformar seu lar também no seu ambiente de trabalho foi e continua sendo uma realidade em tempos de pandemia.

Primeira dica, que aconselho é, escolher o local e delimitar o espaço a ser usado, para ver como adequar ou montar todo novo. O ideal é ser confortável, de preferência num local iluminado naturalmente e com estrutura que atenda a necessidade de quem for usar! Sendo assim, o seu bem-estar é fundamental no local de trabalho!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A disposição e conforto dos móveis, influenciarão nas horas de trabalho mais proveitosas e produtivas, e resultarão em mais concentração e estímulo para melhor eficiência na conclusão dos trabalhos a serem realizados.

Agora vamos para dicas para um “home office” perfeito:

• Cadeira ergonômica, cujo encosto tenha forma e curvatura que se adaptem ao seu corpo, para evitar dores físicas, como a comum dor nas costas, já que é nela que você ficará por longas horas;
• Bancada pode ter entre 54 cm a 74 cm, dependendo da sua estatura;
• Iluminação adequada mais direcionada na bancada e também no ambiente. Para evitar reflexo na tela do computador ou notebook, o ideal é que os fechos de luz estejam periféricos e não a frente da tela. Alguns centímetros de distância já farão diferença;
• Organizar o material em cima da bancada, para melhor visualização, aproveitamento do espaço e uso, também auxiliarão na otimização. Existem kits em papelarias como porta lápis, clips, cartões, documentos, lixeiras, todos em diferentes materiais.
• Para materiais maiores, colocar caixas organizadoras acima da bancada em prateleiras ou nichos para facilitar o acesso;
• Um mural de anotações para colocar lembretes rápidos é bem usual tanto como item decorativo como para auxiliá-lo em uma organização. Em lojas de papelaria, consegue encontrar vários modelos, materiais e tamanhos diferentes e que agrade o seu gosto;
• E, se houver espaço, um gaveteiro para guardar pastas e outros itens usuais, completará esse espaço importante para todo profissional!
• Trabalhar home office sugere ficar mais à vontade. Por isso como dica é bacana ter um tapete embaixo da cadeira, para ficar sem sapato, almofada para as costas e até uma mantinha de tricô ou de tecido confortável;
• Um charme a mais são vasinhos pequenos com flores naturais dispostos na bancada, nicho ou prateleira que você escolher, para humanizar o espaço.

Desejo a todos um bom trabalho, e fiquem seguros em casa!

Até breve!

Ana Beatriz

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